UuDin syksyn aikataulut julki – merkitse itsellesi tärkeät päivämäärät muistiin!

Lomakausi lähestyy, mutta Uudenmaan Digituki -hanke suuntaa jo katseitaan hiljalleen kohti syksyn rientoja. Lokakuun lopussa päättyvä hankekausi viedään loppuun suunnitelmien mukaisesti, mutta alueellisen kehittämistehtävän siirtyminen hankekauden jälkeen tuo Uudenmaan Digitukiverkoston asialistalle myös uutta pohdittavaa. Uudenmaan Digitukiverkoston syksyn aikataulu julkaistaan nyt kokonaisuudessaan, jotta verkoston jäsenillä on mahdollisuus merkitä itselleen tärkeät päivämäärät kalentereihinsa jo hyvissä ajoin. Syksyn koko aikataulun löydät TÄÄLTÄ (kuukaudet löytyvät omilta sivuiltaan).

UuDin syyskausi avataan tiistaina 3.8. klo 13.00 alkaen ja mukaan ovat tervetulleita verkoston uudet sekä vanhat jäsenet. Syyskauden avauksessa käydään läpi syksyn aikataulua, toivotetaan uusia jäseniä tervetulleiksi verkostoon ja houkutellaan kaikkia mukaan työryhmien toimintaan. UuDin työryhmät ovat kaikille jäsenille avoimia ja mukaan työhön voi hypätä milloin tahansa.

Jo tuttuun tapaan koko verkosto on koolla syyswebinaarin merkeissä lokakuun 12. ja 13. päivänä. Tiistain ohjelma suunnitellaan verkoston sisäiseksi. Keskiviikkona puolestaan järjestetään UuDin avoin päivä, johon kutsuttuja ovat myös verkoston ulkopuoliset tahot.

Syyswebinaarin sisältöä ja järjestelyjä suunnittelee Tapaamiset-työryhmä, joka aloittaa kokoontumisensa heti elokuun alussa torstaina 5.8. Myös syyswebinaarissa esiteltävän verkoston julkilausuman visioiminen aloitetaan jo syksyn kynnyksellä, sillä ensimmäinen suunnittelusessio pidetään keskiviikkona 11.8.

Uusi työryhmä pohtii verkoston tulevaisuutta

UuDi valmistautuu koordinaatiotehtävän siirtymiseen syksyn aikana uuden Verkoston tulevaisuus -työryhmän kokouksissa. Tarkoituksena on koota uudelle koordinoijalle kattava tietopaketti verkoston toimintatavoista ja järjestelyistä, jotta siirtymä saadaan järjestymään mahdollisimman sujuvasti. Ryhmä kokoontuu ensimmäisen kerran maanantaina 30.8.

Työryhmistä kokouksiaan jatkaa myös Etädigituki-työryhmä, joka kokoontuu kerran kuussa pohtimaan etätuen kehittymistä ja kehittämistä tiistaista 10.8. alkaen. Uutena työryhmänä tällä hankekaudella toimiva Kotiin vietävä tuki -ryhmä puolestaan jatkaa työtään verkoston Teamsissa, jossa se koostaa syksyn aikana kotiin vietävän tuen palvelukuvausta.

Myös keväällä alkaneet verkoston sometunnit jatkuvat syksyllä. Joka toisena maanantaiaamuna 9.8. alkaen UuDi kokoontuu vaihtamaan ajatuksia ajankohtaisista digitukiasioista ja someviestinnän mahdollisuuksista. Tarkoituksena on tehostaa verkoston viestintää somettamalla jäsenten ajankohtaisista tapahtumista tai toiminnasta yhdessä ja koordinoidusti. Jatkoa on luvassa myös verkoston viestintäsparrauksille, joiden tarkoituksena on tuoda verkoston jäsenille työkaluja oman viestintänsä kehittämiseen.

Tarjolla on siis runsaasti erilaisia mahdollisuuksia osallistua verkoston ja oman osaamisen kehittämiseen! Toivomme kaikkien verkoston jäsenten löytävän kalenterista itseään kiinnostavaa toimintaa. Mukaan ovat hyvin tervetulleita myös uudet jäsenet!